De N35 Tussen Nijverdal en Wierden wordt autoweg. Minister van Nieuwenhuizen heeft haar handtekening gezet onder het OTB. Met de ondertekening van het ontwerp tracébesluit (OTB) komt de opwaardering van de hele N35 tussen Zwolle en Almelo ook een stap dichterbij. Voor het project is in totaal 105 miljoen euro uitgetrokken. De regio betaalt het grootste deel van het project en legt 64 miljoen euro op tafel.
In het ontwerptracébesluit staat hoe de vernieuwde N35 eruit ziet en laat de inpassing in de omgeving zien. Er komen 2 ongelijkvloerse aansluitingen: de aansluiting ’t Lochter bij de Burgemeester H. Boersingel (N347) en de aansluiting Wierden-West bij de Nijverdalsestraat/ Haarkampsweg. Tussen deze nieuwe aansluitingen komt de N35 noordelijker te liggen, dichter bij de spoorlijn Zwolle – Almelo. De N35 gaat de Baron van Sternbachlaan, de Westerveenweg, Vossenbosweg en Stegeboersweg ongelijkvloers kruisen. De N35 gaat hierbij over de kruisende verbindingen heen. De oversteek bij de Dwarsweg wordt opgeheven. Er komt een ecoduct over de nieuwe weg en het spoor tussen het Notterveld en het Wierdenseveld, in de buurt van de Schapendijk – Westerveenweg. Het nieuwe tracé krijgt in zijn geheel geluidsarm asfalt. Op 14 plekken komen nieuwe geluidsschermen of worden bestaande schermen opgehoogd.
Voor meer informatie: Lees hier verder op de website van Rijkswaterstaat, of het nieuwsbericht dat Cobouw hierover schreef.